zondag 10 juni 2012

Dag 1 - Aankomst Bad Fredenburg

Hallo Allemaal,

Vandaag was de grote dag, ik was al om 7.15 wakker, maar vond dit erg vroeg, dus heb uiteindelijk nog tot 9.15 in bed gelegen. Daarna even een broodje gegeten en thee gedronken, en vervolgens snel aangekleed, zodat we rond 10.15 richting oma Kuik konden. Daar aangekomen had oma de tafel al gedekt, ja dat is normaal, zo werkt dat bij oma, toch hebben we eerst koffie gedronken, en ik een glas met bitter lemon. Rond half 12 hebben we broodjes gegeten, met een lekker stukje boomstam en gehaktbal :-) Uiteindelijk zijn we rond 12.30 zijn we vertrokken richting Bad Fredenburg, waar we om klokslag 15.00 waren.


Even bijkomen in het huisje, en daarna zijn we richting het dorp gegaan, in vergelijking met vorige jaren was dit echt een dorp, want er zijn meerdere bakkerijen, leuke winkeltjes met prularia, een stuk of 3 pizzaria's en verder nog een heleboel restaurants. We hebben eigenlijk vrijwel meteen het terras opgezocht, waar we lekker hebben genoten, ik had een spagetti ijscoupe, dat is een bord, met daarop slagroom, daarop ijs, en daaromheen had ik dan kiwi :-) Marc heeft gekozen voor een sorbet crispy, dit is hazelnootijs, met slagroom, likeur en crispy nootjes. Hilbert hield het simpel, die nam eigenlijk alleen maar een cappucino, maar wel met likeur erin en slagroom erop, Jolanda durfde geen ijs te nemen, want die heeft steeds een droge keel, dus zij had dit keer een zwarte thee, met verse citroen erin. Verder had Jolanda ook nog een appelstrüdel, met vanillesaus en slagroom. Er zat een echte italiaan op deze ijstent, en hij begon dan ook direct met Hilbert over de wedstrijd Nederland - Portugal te praten, hij gunt het Portugal absoluut niet een kampioenschap hahaha...


Vervolgens zijn we even een stukje door het dorp wezen lopen, en daarna richting het huisje om een broodje met ei te eten. Na het eten ben ik samen met Hilbert naar de fitness ruimte geweest, eerst heb ik op de loopband 10 minuten gelopen ongeveer 5 km/per uur. En die gaf aan dat ik een kilometer had afgelegd, daarna op een stepapparaat, daar ook 10 minuten op gelopen en dat was 3 km in totaal :-) Wel had ik bijna constant een hartslag van 120 - 125, dus dat is behoorlijk hoog voor mijn leeftijd.


Nu zijn Marc en Hilbert nog even aan het lopen, en ben ik alleen in huis met Jolanda. Het is nog vroeg, dus straks even nog een paar spelletjes Rummykub, of misschien toch Scrabble, hoewel de tablet generatie toch liever over WordFeud praat ;-)

Wens iedereen een fijne avond, en morgen komen er nog foto's tussen!

Ook morgen weer tussen 20.00 - 21.00 uur een nieuwe blog online, maar dan dus met dag 2 van de reis :-)

Liefs van ons allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten