vrijdag 15 juni 2012

Dag 6 - Marburg

Nadat ik gisteren avond de blog had gepubliceerd, kwam de man des huizes hier langs om kennis te maken. Meteen hebben we hem bedolven onder een vragenvuur, welke plaatst is leuk om te bezoeken, kan er meer lucht uit het waterbed, hoe werkt het om de sauna te gebruiken. Uiteindelijk hebben we toch wel zijn advies opgevolgd en hebben we gekozen voor Marburg. Rond half 11 zijn we vertrokken, en we waren er rond half 1, omdat we onderweg vlakbij Marburg pauze hadden gehouden op een parkeerplaats. Nadat we de auto geparkeerd hebben zijn we met de lift omhoog gegaan naar het oude gedeelte van Marburg, we hebben daar lekker even de winkeltjes bekeken, en hebben even in een warenhuis gelopen (Precies op dat moment was het enige regenbuitje). Jolanda heeft bij het warenhuis een t-shirt gekocht van Gerry Weber, precies in haar kleuren. Buiten het warenhuis hebben we nog even koffie gedronken met een gebakje. 


Daarna zijn we nog in wat winkels geweest, waaronder de C&A, waar Jolanda ook weer 2 t-shirts kocht, maar dan voor nog minder geld ;-) Vervolgens hadden we besloten om even bovenop te kijken, waar zich een slot bevind, echter daar ging het mis, want de keien op de straat lagen niet erg prettig, waardoor ik liever niet met mijn sandaaltjes omhoog wilde gaan. Echter naar 5 minuten bedacht ik mij, en ben ik toch omhoog gelopen. Ik had niet gezien dat Hilbert, Jolanda en Marc eerst afgeslagen waren, en ben dus meteen een rondje om het slot gelopen, inmiddels hadden hun dus het rondje gemaakt, en liep ik aan de andere kant van het slot. Jolanda ging dus weer naar beneden, en ik was dus nog bovenop, hun wisten dus niet dat ik ook omhoog was, want ik wilde ze verrassen, maar ik raakte in paniek omdat ik hun niet kon vinden, en hun waren inmiddels in paniek, omdat ik niet meer op de plek was, waar ze mij hadden achtergelaten. Uiteindelijk ben ik dus terug gelopen, zoals ik ook heen gelopen was, en toen kwam Hilbert mij tegemoet, ook helemaal in paniek, omdat ze bang waren dat mij wat was overkomen. Toen we weer beneden waren zijn we nog een paar winkeltjes ingeweest, en hebben we onder andere kaartjes gekocht, deze zijn echter wel van Marburg, omdat bij ons in het dorp weinig kaartjes tekoop zijn.


Rond half 6 zijn we richting een restaurant gegaan, waar Marc spinazie knödel had met een bak met sla erbij, Jolanda had een 'sommerteller' dit was een soort penne pasta, maar dan zonder gat erin. Daardoor zaten dan groentes. Hilbert had een Flammenküchen, op de traditionele manier bereid, waar iedereen een stukje van heeft meegehad. Ik had zelf gebakken aardappels, met een geparneerde schnitzel en een bak sla. Toen we het eten op hadden zijn we weer richting ons appartement gereden, maar onderweg eerst weer langs de DM, waar ik weer de nodige inkopen heb gedaan, aftersun, 3 douchegels voor mezelf, 1 douchegel voor Marc, lippenbalsem & bodybutter. Jolanda is even de Aldi ingeweest en Hilbert heeft intussen maar even een hard broodje opgeknabbeld, want die had zelf weinig over van zijn Flammenküchen. Daarna het laatste stuk naar huis, en zelfs nog op de terugweg langs de weg een geocache opgepikt, puur toeval dat we hem vonden overigens, want we wisten wel dat er een moest liggen, maar hadden geen idee waar op de parkeerplaats precies.


Toen we thuis kwamen hoorde we van onze beneden buren dat het hier de hele dag had geregend en somber was, terwijl wij toch de hele dag zonder jas hebben gelopen, hemelsbreed ongeveer 50 km verderop.

Morgen lezen jullie wel weer wat er gebeurt is, want op weercijfers doen wij niets meer uit..

Liefs van ons allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten