dinsdag 12 juni 2012

Dag 3 - Bad Berleburg

Vanmorgen wederom de gebruikelijke tijd opgestaan, ontbeten, en besloten om een dagje richting Bad Berleburg te gaan, het zou volgens de gegevens een iets grotere plaats zijn. En dat klopte inderdaad. Rond 12 uur zijn we in de nabije omgeving van Bad Berleburg gaan wandelen, we hebben een rondje uitgekozen van 8,7 km, dit was vooral bos en de top van de berg. Het rondje kwam uiteindelijk met aanloop op 9,5 km.


 En onderweg hebben we aardig wat wild gezien, 2 keer een reetje, verschillende roofvogels, reigers en verder veel vliegjes en torretjes. Rond 14.45 waren we terug bij de auto waarna we nog even zijn wezen kijken in het centrum. Ook daar hebben we uiteindelijk nog 3 a 4 km gelopen. Ik heb daar 2 witte musjes beeldjes gekocht, 2 groene waxine lichthoudertjes, die precies passen bij een dienblad wat ik op tafel heb staan, en ik heb nog een houten hart gekocht wat ik leuk wil ophangen in de badkamer, verder ook nog de nodige inkopen bij de Rossmann, voor mijn haren, zoals haarclips, elastieken en een nieuwe haarborstel. Verder nog douchegel, carmex voor de lippen, deodorant en make up reinigingsdoekjes.


Als je de prijzen hier in Duitsland ziet, dan is dat wel een stuk goedkoper als in Nederland, zo is mijn favoriete 8x4 deodorant hier maar € 0,75 en betaal je voor douchegel van FA € 1,25. Voor het eten zijn we terug gereden richting ons eigen dorp Bad Fredenburg, want in Bad Berleburg was er maar weinig qua eten te vinden..


We hebben gegeten bij een Balkan restaurant, we hadden allemaal als garnering hetzelfde, patat, rijst, witte kool salade en uiensaus, verder had Marc een mixed gril, had Jolanda een burger gevuld met geitenkaas, Hilbert had 2 shaslicks waarvan 1 met rund en 1 met varken. Zelf had ik cevapici worstjes en een vleesspies, onderling hebben we elkaar ook laten proeven, en kwamen tot de conclusie dat we hier de laatste dag ook willen eten. Na het eten toen we wilden afrekenen kregen we ook nog een drankje, dit was een combinatie van jenever en likeur, en was lekker zoet, hij bracht echter wel de boodschap aan. Nu zijn we allemaal behoorlijk vol, dus ik denk niet dat het nog van een spelletje komt.

Morgen lezen jullie weer meer van ons!

Liefs van ons allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten