maandag 11 juni 2012

Dag 2 - Wandelen rond Bad Fredenburg

Na vannacht twee keer wakker geweest te zijn, om 4 uur en om 7 uur, ben ik uiteindelijk om 9.15 uit bed gekomen, het was voor mij de eerste nacht in een waterbed, en het slaapt eigenlijk best lekker, wel is het vreemd met omdraaien, maar ook dat zal na een paar dagen wel wennen. We hebben ontbeten met afbakbroodjes en zijn daarna vrij snel op pad gegaan, want in de middag zou het gaan regenen. We hebben een rondwandeling gemaakt rondom Bad Fredenburg, en dat was in totaal 9 km.


Toen we terug kwamen hebben we 5 minuten in het huisje gezeten, en daarna snel boodschappen gedaan, ik was de enige die nog een broodje had bewaard, voor het geval dat, en dat was achteraf wel handig, want ik had op een bepaald moment ook echt wel honger. Jolanda, Hilbert en Marc die hadden hun broodje al bij het ontbijt gegeten, want het was de bedoeling maar 5 a 6 km te lopen. Dus toen we bij de supermarkt waren hebben we eerst allemaal een broodje genomen bij de bakker. Daarna zijn we eerst boodschappen wezen halen bij de Nettomarkt, dit is een nette winkel, en toch redelijk goed betaalbaar, zo had ik er kaaspuntjes, en we hadden hele lekkere yoghurt bakjes :-)


Daarna zijn we naar de Aldi gegaan, daar had ik dressing in poedervorm, in Nederland betaal ik € 0,79 voor 3 zakjes, en hier € 0,35 voor 5 zakjes, dus daarvan heb ik 3 soorten meegenomen. Daarna zijn we ook nog naar de Markant geweest, dat is een supermarkt die wat meer op de albert heijn in Nederland lijkt, zo kon je er een stukje ananas proeven en worst en kaas. Ik heb er een tijdschrift gekocht met mode en woning, voor slechts € 1,50 zo kan ik mijn Duits weer een beetje opschroeven. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we nog even rustig aan gedaan tot het eten. We zouden naar een balkan restaurant, maar die had maandags "Ruhetag" en zo zijn we uiteindelijk bij de pizzaria terecht gekomen. Ik had een pizza funghi, met extra opties als salami en ui, Marc en Hilbert hadden een pizza met gyros, waar ook sla en tomaat bovenop lag met een yoghurt dressing, Jolanda had een soort van pasta, met roomsaus, gorgonzola, spinazie.


Nu zijn we weer terug in het appartement, zit Hilbert op de laptop, Marc op de tablet, ik op de andere laptop de blog te maken, en Jolanda, die is in de agenda bezig. Zometeen misschien nog even in de fitness ruimte kijken, en daarna even Rummykub of Scrabble spelen.

Foto's volgen zo snel mogelijk, dat moet Marc namelijk even doen.

Morgen weer nieuws van ons!

Liefs van ons allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten