maandag 25 juli 2011

Dag 9 - Maandag 25 juli

Vanmorgen zijn wij vroeg opgestaan, zoals gebruikelijk heeft Hilbert weer broodjes gehaald bij de bakker in het dorp. Nog een paar dagen en dan is dat alweer voorbij..

Met de ziekenboeg is er weinig veranderd, Jolanda heeft nog behoorlijk last van haar been, maar als ze in beweging blijft valt het gelukkig mee, zodra ze stil zit of staat loopt het vol. Hilbert heeft nog steeds een dikke knie, zal de vakantie nog wel duren, maakt er ook niet echt om uit, want hij geeft niet op, zo kennen we hem.

Rond half 11 zijn we hier de deur uit gegaan om te gaan wandelen een paar dorpjes verderop bij Bödefeld. We hebben een route uitgezocht die volgens de informatie 9 km zou zijn, deze wandeling ging langs water, bospaden en elke keer heuvel op en af. Onderweg kwamen we een heleboel modder tegen, hier waren ze bezig met de bosbouw en door de tractoren was het modder geworden.

Ook zijn we een hertenkamp tegengekomen, waardoor we een stuk of 5 reetjes (hertjes dus) zagen lopen. Tijdens de route hebben we een paar leuke bronnetjes gezien, waarbij houten dieren stonden, plantenbakken en leuke waterradjes. De laatste 2 km was er een speeltuintje, en waren er opdrachten zoals over het water lopen (via stenen) en een soort palen waar je overheen moest lopen. Ook was er een zwembadje waar je kon pootjebaden in bronwater, wat ik natuurlijk niet kon laten!

Zoals sommige misschien wel verwacht hadden, hebben we natuurlijk tijdens deze route de nodige geocaches meegepikt, ik dacht zo'n 10 in totaal. Uiteindelijk hebben we zo'n 13 km gelopen, want de routes die ze hier noemen daar zitten de hoogtemeters nooit bij, als met al een leuke route genaamd het Hollenpfad.

Rond 16.30 uur waren we terug in het dorpje Bödefeld, alwaar ik getrakteerd heb op een Magnum Almond, dit was maar € 2,99 voor 4 stuks, daar hebben we in Nederland nauwelijks één magnum voor..

Daarna zijn we terug naar huis gereden om ons op te frissen en richting een restaurant te gaan.

We zijn hier beneden in het dorp wezen eten bij Büker, wat tevens een hotel was, grappig was dat de gastvrouw ook een beetje Nederlands sprak, en het dus zeker goed verstond. Vooraf werden we verrast met een stuk stokbrood met cayenne peper crème, dit was erg scherp, en er zat volgens mij ook aardig wat knoflook in. Jolanda en Marc hadden Silbacher kartoffel potje met salade, dit is erg machtig en lijkt een beetje op wat wij kennen als aardappel anders, alleen was de aardappel in hele fijne reepjes, waardoor het behoorlijk wat aardappel bevatte. Hilbert en ik hadden beide kipfilet met sesamzaadjes eromheen, Hilbert had het gerecht zoals het hoorde met chili spaghetti, ik heb zelf hier gebakken aardappel bij gevraagd en appelmoes. Ook hadden wij er natuurlijk een salade bij, zoals hier eigenlijk een beetje de gewoonte is.

Gezien het nu nog vroeg is gaan we zo koffie drinken, en daarna misschien nog een potje rummygame. Eens kijken hoe het met ons geluk staat voor vandaag.