maandag 18 juli 2011

Dag 2 - Maandag 18 juli

Na gisteren avond slecht te kunnen slapen, ik kan niet goed tegen donsdekbedden, Hilbert is nog speciaal naar de verhuurder geweest een andere deken halen, heb ik verder wel goed geslapen tot 7.15 uur. Daarna dacht ik, laat ik Marc, Hilbert en Jolanda ook maar wakker maken! Om 8.15 uur ben ik met Hilbert samen de deur uit gegaan om ons lekkere harde duitse broodjes te halen. Morgen ga ik niet meer mee, want je moet over een padje wat misschien wel 30% stijgt op een paar meter, een echte kuitenknijper dus..

Om 10.15 uur zijn we op pad gegaan, omdat ze 's morgens nog redelijk droog weer voorspelde, we hebben een rondwandeling gemaakt, zo'n beetje om Sillbach heen. Ondanks dat we ons verlopen hebben, tja wat wil je anders met Marc als gids, viel de totale afstand heel erg mee, we hebben 8 km gelopen in een ruime 2 uur tijd.

Vervolgens zijn we naar huis gegaan om broodjes te eten en ons klaar te maken om naar een plaatsje te gaan, dat werd Olsberg, omdat we daar al eens geweest waren. Echter viel dit tegen, er waren veel winkels inmiddels niet meer, maar er stond minder leeg dan 3 jaar terug. Alleen is mijn Schlecker er niet meer, dus nog geen nagellakjes, cosmetica, shampoo en voetenvijl kunnen scoren - mijn voetenvijl is vanmorgen gebroken - wel heb ik bij de supermarkt een grapefruit gekocht, dus die ga ik vanavond burgemeester maken.

Uiteindelijk omdat we toch al in Olsberg waren zijn we wezen kijken in Assinghausen, het gehucht waar we 3 jaar geleden verbleven, we gingen kijken of Kettler er nog zat, en of hij ons nog zou herkennen. Toen we binnen kwamen werden we door zijn vrouw verwelkomd, zij vertelde ons nadat we het vroegen dat de heer Kettler zelf onder de tractor aan het sleutelen was. Jolanda en ik zijn toen even wezen kijken, maar hij herkende ons wel, kon toch ook niet anders, later kwam Marc ook nog maar even buiten kijken. Hilbert, Jolanda en ik hadden een hawaï snitzel, met aardappelkrokketjes en een salatteller, Marc had een sweinenrucksteak, wat een soort filetlapje is met ui erover gebakken en kruidenboter, daarbij ook een salatteller en patat. Ohhh we hadden trouwens vooraf nog stokbrood met kruidenboter en reuzel (Brrr).

Op de terugweg in de auto duurde het langer dan nodig was, vanwege het gisteren benoemde feest hebben we 20 minuten in de file gestaan bij Siedlinghausen, maar uiteindelijk natuurlijk wel thuis gekomen.

Vanavond gaan we denk ik wel rummikubben, of zal ik zeggen rummygamen? Dan is het zeker taalkundig correct, morgen weet ik nog niet precies wat we gaan doen, maar waarschijnlijk (als het weer meewerkt) gaan we lopen richting Winterberg en met de trein terug naar het dorpje (Sillbach dus ;-))


Tot slot nog een mooie paarse bloem, om te laten zien hoe ver onze hobby fotograaf Marc is met zijn trucjes hahaha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten